Jun 20, 2010

Abah...

Selamat Hari Bapa.. =)
Sonok tengok orang lain sambut hari Bapa..de bawak g mkn, de bg hadiah..
Aku plak sambut hari bapa dengan menyedekahkan sebanyak yang mungkin al-Fatihah, Yasin kepada Abah..
Moga roh Abah berada di samping orang - orang yang beriman...
Ameen..

Bergenang airmata..
Apabila teringat kenangan2 bersama Abah..

Aku ingat lagi..

Kenangan 1
Aku penah mintak ajar dr Abah 'buat bintang'
Bila kat sekolah, aku pelik bila bintang aku tak sama ngan bintang orang lain..
Aku tanya Abah..
Dia jawab..
"Bintang yang Abah ajar tu, Bintang Ninja.."
Bila da besar ni..aku baru tau bintang tu mcm ape..hehehe..
Korang tengok la sendiri..
Mungkin tu bintang paling senang Abah nak ajar aku...
Hihihihi..




agak2 dapat agak tak..??
Hihiihihi






Kenangan 2
Masa aku umur 4tahun kot..
Aku excited sangat bile Abah balik dari kije..
Aku mesti mengendeng2 kat moto die..
Sampai tak perasan, betis aku kene ekzos moto die..
Lame gak la aku tak sedar..
Cume bile aku mule perasan rasa pedih n sakit kat betis aku..
Aku bawa diri ke luar rumah (takut kene marah..)

Sebab nak tengok, nape laa ngan kaki aku..
Sekali tengokk...
Daging aku da naik putih..!!
Huh, terus lari jumpa Mak..
Takut giler time tu..!!

Kenangan 3
Suke naik moto ngan Abah..
Dok belakang n pelok die kuat2..
Kalo g mane2 Abah ske ikut shortcut, shortcut die, dalam hutan..
Beshh..!!

Kenangan 4
Masa sekolah rendah, aku rajin masuk pertandingan buat buku skrap ni..
Abah la sibuk beli bahan2..beli kertas, pencil warna..
Abah gak ajar aku, camne nak kaler nampak cantik dan sekata..
Ingat satu malam tu, Abah temankan aku..
Maybe ms tu die nampk aku agak give up..
Abah pesan..
"Buat kije biar sampai habis, jangan tinggal2 kan nanti orang tak suke.."
 Aku teruskan gak..
Akhirnya aku dapat saguhati..ok la tu kan.. =)

Rase nye cukup la tu..

Terlalu banyak kenangan aku ngan Abah.. =(
Sedih..Sedih..

Pembaca -pembaca..
Mari ramai2 sedekahkan al-Fatihah kepada arwah Abah sy..

Terima kasih..

No comments:

Post a Comment