Jun 3, 2010

Cerita Cuci Tandas...


Mase dolu2..
aku paling tak ske basuh tandas..
tapi yg tu la Mak suh wat..
Selagi tak bersih, die suh dok dalam tandas tu...
Huh..agak kijam...

Aku pun pelik gak..
Kenapa aku je yang kne basuh..??





Mungkin..
1. Aku je paling kecik kat umah tu
2. Abang Udin takde ms tu, die kat MRSM
3. Angah takde..
4. Abang da besar, tak kan mak aku nak suh pulak kan...

Sambil basuh tu aku asik merungut je..
Astaghfirullahalazim..
hihihi..budak2 la katakan...

Sampai la satu hari ini...
aku tengok program Motivasi Dato Dr Fadzilah Kamsah..
kat TV..

Die ckp..seingat aku la kan..
mendidik anak dengan menyuruh anak membasuh tandas..
dapat membentuk peribadi anak,
supaya tak berlagak..tak meninggi diri.. tak sombong..

Waaa...

Patut la mak aku kerah aku habis2an..

Pastu lak...

Aku terjumpa fakta ni..
Tak silap aku laa..
Membasuh tandas ni dapat pahala..
sbb kite menghapus kan tempat pembiakan syaitan....

Waaa....
Terkesima lagi.....

Mak aku lak pesan..
Umah yang bersih, bile tandas nye bersih....

Huhuhu..
Tak dinafikan lagi...

Terima Kasih Mak.. =)
Slalu suh Ida basuh tandas.. =)

2 comments: