Aug 8, 2010

Jual Menjual

Ade orang tanya aku..
"Ko ni macam2 ko jual.."
Aku senyum je...

Mungkin...
Satu kepuasan bile jual menjual ni..
Nak kate sebab untung, tak bape pk sangat pun..
yg penting adalah kepuasan + seronok..

Dari sekolah lg aku suke jual menjual..
Jual pemadam la..(dulu kan popular game lawan2 pemadam tu)
Penah gak jual kad raya..
Pastu aku penah suh mak jual kuih kat Makcik Yah (die jual nasi lemak)
Pagi2 sebelum g sekolah aku g hantar kuih..
seronok sgt time tu..pastu aku ske tgk kuih2 mak aku habis..
Penah gak tolong mak jual kuih raye batang buruk..
Mase tu mak yang buat sendiri, aku dok promote kat cikgu2..
Dan ms belaja dulu aku penah pujuk mak aku wat nasi lemak..
aku nak tolong jual kan..
Tapi mak aku taknak, die kate die da tak larat..
Kalo la ade mase, aku da berangan2 nak jual nasi lemak kat tepi jalan..
Slow slow la kan..
Mane tau pasni leh bukak restoren..

Huhuhuhu..

Skang ni pun da alhamdulillah..
Da dapat jual kuih raye n tudung pun jadi la..
tu pun da seronok sgt2.. =)

Jual menjual ni kne tahan je laa..
Janji usaha, wat sesuatu..

Kalo g mane2, da mcm2 beg aku bawak..
ngan beg tudung la, kuih la..
hehehe..
kehulur hilir ngan beg2 tu sbb nak menjual....
takpe..sume pengalaman..

Ni tgh setup blog utk kuih..
sebab da ramai suh wat blog..
huhuhu..

Hajaaa hajaaa fighting...!! wachaaa..!!

No comments:

Post a Comment