Sep 22, 2010

KOC AWAM..laki pompuan leh sumbat dalam itu Koc..

Ini kisah semalam punya..
Tapi aku saje nak share perasaan aku naik koc awam ni haa..
Bukan ape, aku da lame tak bercampur ngan kaum adam dalam satu koc ni..
al maklum la semenjak ade koc untuk kaum hawa ni haa..

Aku tak sangke plak kaum Adam sgt sopan, rileks n cool bile nak naik tren..
idok la dorg nak berebut rebut, tolak menolak..
Tak macam sesetengah kaum hawa ni ms nak naik koc kaum hawa...aiyoo..sgt gelabah laa..
Melulu masuk, pastu tolak org n nak berhimpit gak walaupun tren tu da penuh..
aiyooo aku sgt la tak berkenan ini org..
Kalo da perangai cenggitu, kes tersangkut n terjatuh kat rail tak kan settle..
Berhemah la sikit, jgn gelabah sgt..burok beno aku nengok nye..
Haishh..terluah rase plak..

Back to cerita Koc Awam tu haa..
Walaucamnepun aku selesa naik koc Awam itu..
Aku terpakse akur, n terpakse naik Koc Kaum Hawa gak,
Sebab nye aku tak sggup nak berhimpit2 ngan kaum Adam yg lain..
Pastu plak terpkse jaga pandangan..kang dari mata jatuh ke hati..
Bahaya..bahaya..bahaya..
kan?





Isu tren Komuter mcm sardin??

Pihak KTM  yg kena sediakan tren yg lebih selesa..selesa dan selesa..?

Or

Pengguna yang perlu ubah sikap, supaya tidak tolak menolak, tak perlu sumbat selagi tak  mau, dan menjadi pengguna lebih berhemah..?

No comments:

Post a Comment