Mar 10, 2011

SI AMIR ala2 TANGGANG

Seperti biase..
Kul 10 malam je, budak2 tetbe jadi sibuk dan kelas jadi huru hara..
Aku pun...

Aku : Sape nak dengar cikgu cite...??

Dorang pn sibuk2 dok kerumun aku...

Aku : Ari ni cikgu nak cite pasal Tanggang...
Budak2 : Ala... da tau da cite pasal Tanggang...
Aku : Aiyoo..yeke...wokey2, cikgu tukar cite lain..errmmm..(pk name lain). Wokey, malam ni cikgu nak cite pasal Amir...

Budak2 macam excited nak dengo..ade yg awal2 lagi da melopong.. =)

Aku : Amir ni seorang yang susah..Mak die kije kumpul tin..kumpul tin bape la sangat gaji nye kan....Tapi di sebabkan mak dia nak Amir berjaya, Mak berkerja keras kumpul tin untuk masukkan Amir dalam tuisyen E-xra..
Budak2 : Amir tu pnah blaja kat tusyen sini ke?
Aku : A'ah..ini kisah benar tau..btol2 berlaku..bayangkan yuran tusyen kan mahal.. tapi demi nak tgk Amir berjaya..Mak die sanggup bersusah payah..kadang2 tu mak die tak mkn pn..kesian tak....??
Budak2 : Kesian...
Aku : Bile da abis tusyen, Amir semakin berjaya..die masuk Universiti, dapat kije bagus..dapat kawin dengan anak org kaya...tapi masalahnya..Amir lupakan mak die..die tak hiraukan mak die..penah satu ari ni, Amir tak mengaku pun itu Mak die..Amir tolak mak dia, sampai masuk dalam longkang..Sampaikan mak die..berdoa.." Ya Allah, Engkau berikanlah pembalasan ke atas anak ku yg tidak kenang budi, yg derhaka pada ku.." Sekelip mata..Amir jatuh pengsan..Bangun2 je..Amir terus jadi macam org giler.. Die asik sebut, "a aa aa a, ba baba baba, caca ca a"
Budak2 : (melopong)
Aku : Moral cite...Kite kena belajar sungguh2 sbb mak ayah kite susah payah cari duit hantar tusyen..tak leh malas2..lagi satu..kalo kite da berjaya kite kne ingat segala jasa mak ayh kite..jangan jadi anak derhaka...paham sume? sape nak jadi anak derhaka? 
Budak2 : Saya tak nak!
Aku : Kalo tak nak, jangan wat macam Amir wat...wokey?

Tetbe..

Irfan : Cikgu, cite la plak pasal org berjaya..xnak la last cite jadi org giler..
Aku : Erkk..cikgu cite psl org berjaya la tu..tp die derhaka kat ibu die, tu yg die jadi gile..

Hehe.. =)

No comments:

Post a Comment