Jul 26, 2011

Suhu dunia meningkat

Telah dimaklumkan di TV3, dimana dalam tempoh 4hari (tak silap aku) Matahari akan berada dekat dengan bumi..
Maka berlaku la peningkatan suhu di bumi sebanyak 4 darjah celcius.. Perghhh..!
Oleh itu, kita dinasihatkan agar minum lebih air mineral, kurangkan ais, kurangkan aktiviti diluar..
Pakai topi, sunglasses, sunblock dan berbagai - bagai lagi..

Dan..
Aku tetbe kena serangan demam panas..
Tepat 2.30 pagi, aku terjaga..badan sangat sejuk... Mengigil gigil..
Pelik..Tak penah macam tu sebelum ni..
Maka aku cari alternatif lain...
Turun naik tangga kat umah, kononnya nak 'warm up' kasi peluh...
Setelah rasa ok sikit..
Aku selubung dengan selimut dan nak cuba tido...
Masih mengigil gigil..terketaq ketaq..
Dan aku rase tak sedap ati..aku kejut mak..
Mak rasa badan aku..
Mak tak bagi aku selubung ngan selimut...Mak kata tu panas dalam..
Mak ajak aku ke dapur..
Dia gaul gaul air dengan asam jawa, dan sapu ke kepala aku...
Lega..dah tak sejuk..tapi kepala jadi berat dan terasa bdn aku panas..mungkin panas tu da kat luar kot...

Bila jumpa doctor..
Doctor kata ; sangat bahaya kalo Mak awak tak sapu asam jawa atau biarkan je..boleh jadi koma.. 

Bila disoal siasat dengan doctor..
Punca nya ; Di ofis, aircond atas kepala aku, dengan suhu yang sangat rendah, bila balik dalam kul 5.20ptg suhu tinggi mendadak..badan aku dah tak dapat tahan...

Pape pun..terima kasih EMAK.. =)
Sayaaaaang Mak!
Dapat gaji Ida blanje chicken Chop! hihi




No comments:

Post a Comment