Jul 20, 2011

Walaupun liang kubur lain lain.....

Kebiasaan dialog drama Melayu..
"Liang kubur lain2, ko jangan nak sibuk2 hal aku, jaga kubur ko!"
Vaaaah vaahh..
Tapi Dato Fadilah Kamsah lak jawab..
"Ye betul liang kubur lain2..tapi aku tak sanggup nak dengar ko terpekik terlolong sbb kena seksa...Maka aku kena gak nasihatkan ko supaya aku tenteram di kubur aku"
Zassss!

Haaa..entry kali ni bukan  nak ceramah pasal kubur..
Atau wat ulasan psl drama "Tanah Kubur" yg slalu kuar kat cenel Oasis tu...
Tapi...

Pagi tadi, aku dok brekpes sorg2 sementara tggu opismate datang..
Dimeja sebelah ada 3 org pompuan sedang berborak2..
Disebabkan kan meja kami bersambung, maka terdengarlah aku ape yg mereka borakkan...

A : eh, si fulan on off pakai tudung ek?
B : A'ah, akak penah perli die...terdiam dia.. malu la tu..
A: Saya bukan nak kata ape la kan kak..Bila die tak pakai tudung lagi buruk muke die..

A,B,C gelak...

B : Die memang la burok, tapi bile die pakai tudung nampak ok sikit dari tak pakai tudung..
C : Btol...

Terkuar nasi dari idung, dengar dorg borakkan...

Benda pertama yg aku fikir...
1) Ya Allah, buruk nye perangai..kalo aku di tempat org A,B,C..dan org lain yg mendengarnya, pasti org tu akan pk benda yg same, BURUK nye perangai..
2) Terdetik dalam ati..muke tige2 org boleh tahan nye, bertudung litup...tapi bile ada itu masalah ati...Terus nampak BURUK..
3) Terasa tak nak berperangai macam dorg..Insap sebentar!

Kaitan tajuk ngan cite diatas....
Selagi boleh tego, tego lah dengan sebaik mungkin..Jangan sampai memalukan si orang itu..
Kalo rasa tak layak, DIAM + DOA, bukan dok citer belakang...
Tetbe update je status kat Fesbuk,perli2..dah macam perangai budak budak..

Fuhhh..insap sebentar...
Terasa betapa buruknya aku, kalo aku sibuk nak memburukkan org lain
Dah cukup bagus kah aku sampai aku boleh nak pk hal orang lain...
Hohoho..


No comments:

Post a Comment