Sep 28, 2011

Budak2 Sekarang

Penuh aktiviti seharian g kelas tusyen..
Punye byk nye duit mak ayah merekaaa..
Hurm...

Masa zaman aku, zaman dulu kala...
1 subjek RM10..
2 subjek RM20...
RM 20 tu pun mak ayah tak mampu nak bayar tiap2 bulan..
Bukan nak salah kan mak ayah aku..
Tanpa tusyen, aku boleh dikatakan berjaya gak jawab exam..(xdapat A pn aku bersyukur)
Bagi mak ayah zaman2 aku..
Kejayaan terletak pada usaha,kerajinan,ketabahan,kesungguhan bukan semata2 berharap pada tusyen...
Hebat kan mak ayah zaman dolu2..
Masa zaman aku kire advance la gak,blaja gune lampu putih...
Masa zaman abg aku thn 80an gitu, pakai lampu kuning..
Dan tanpa tusyen..
Harapkan kelas tambahan kat sekolah je..
Tapi masih boleh berjaya...

Kadang2..
Jeles dgn kemudahan dan peluang bdak2 skang...
Umur 5 tahun pn dah g tusyen..
Mak ayah skang ingin yg terbaik utk anak2 mereka...
Kalo ade ank 10org, kalo boleh 10 10 anak tu mak ayh nk hntr g tusyen...

Terkesima dan berfikir..
Jika satu hari nnt aku menjadi ibu pada si anak..
Bagaimana aku ingin mendidik,mencorak hidup anak ku..
Supaya dia boleh berjaya tnp terlalu dimanjakan..
Hurmm..

Published with Blogger-droid v1.7.4

No comments:

Post a Comment