Dec 19, 2011

Kisah Mimpi

Pada suatu malam..
Aku berserta abang - abang ku berkumpul..
Borak2 kosong..
Biasa nya time cenggini abg sulong akan update performance kije adik2nya..
Update cite2 hangat..
Update pasal bisnes..

Tetbe termasuk kisah mimpi..
Abg Udin laa start cite pasal Ramalan Mimpi Uncle S itu..
Aku penah baca..
Kelako la gak ramalan2nya pasal orang2 Besar Malaysia ni..

Tetbe aku pun buka cita..
" Ida penah mimpi 3x pasal pecah - pecah ni.."
" Mula - mula, kete tayar pecah.."
" Lepas tu Cermin kete pecah.."
" Last skali tak ingat pecah ape..tapi pecah laaa.."
" Ida search kat internet, tafsir mimpi pasal pecah - pecah ni.."
" Tafsirnya..dia suh berhati - hati.."
" Pastu Ida selalu la terpk, ape menda yang kena hati - hati ni.."
" Sampai la satu hari ni, Ida leh terpk, mgkin kena hati2 bawak kete kot.."
" Kebetulan lepas pk camtu Ida hampir2 eksiden.."
"..Kebetulan.."

Sekali abang aku bersuara..
" Nak dengar tak orang komen cite ko..?"
Abg Udin da gelak2..
Aku plak, kata dalam hati " Alamak..mesti aku kena ni.."
Tapi redah je laaa..

Maka..
Abang memberi komen cita aku..
" Mimpi yang benar adalah mimpi para Rasul dan mereka2 yang kuat iman nya.."
" Contoh; Nabi Yusuf penah mimpi ( Aku tak clear cita ni..tak berani nak publish..) Sapa kita nak dibandingkan dengan Nabi Yusuf.."
" Lagipun, mimpi yang buruk tak boleh diceritakan pada orang lain.."
" Rasulullah sendiri pun tak ceritakan mimpi buruk pada sahabatnya..Bayangkan kalau Rasulullah ceritakan juga, mesti para sahabat akan fikir yang -ve, risau sahaja.."
" Lagipun Islam mengajak kita supaya kita sentiasa bersangka baik.."
" Macam ape yang terjadi kat ko, itu semua kebetulan..sebab kau terlalu banyak fikirkan mimpi tu.."

Aku...
Diam seribu bahasa..
Tapi sangat clear pasal mimpi itu..

;)


No comments:

Post a Comment