Apr 19, 2012

Split Personality

Apa itu split personality?
















A split personality is when a person can be two different personalities at one time. On occasion they can appear nice, helpful, a good friend or even a good lover and without warning they could become selfish, arrogant and cruel. They flip back and forth between the two personalities.


Oh begitu..

Dan aku penah lah dengar sendiri dari mulut dari seorang kawan lelaki ni..
"Elok kawin ngan orang rambut yang berkaler2 ni, dah tentu nampak jahat..Kadang2 orang bertudung litup ni banyak je yang berlakon.."

Aku diam..
Ya aku akur, orang bertudung itu pun manusia..manusia tiada yang sempurna..

Dan aku penah nampak dengan mata aku sendiri..
Ada seorang perempuan ini bertutup litup nampak lah sangat lemah gemalai di hadapan jejaka jejaki, dan bertutur lembut dengan jejaka jejaki..
Bila dia bertutur dan berhadapan dengan keluarga nya, totally change!
Sangat tak sangka..
Tiada tutur kata yang lembut, suara nya di tinggi kan, sedangkan dia sedang bercakap dengan ibu nya..

Aku diam lagi..
Ya aku akur, orang bertudung itu pun manusia..tiada yang sempurna..


Pape pun..
Kesimpulan nya.....
Orang bertudung itu pun manusia..manusia tiada yang sempurna..

Hurm..sangat relevan kah kesimpulan ini dengan cerita di atas?

hik hik..

No comments:

Post a Comment