May 26, 2010

Isu Crocs lagi...

Pagi2 td aku terbaca ade satu blog ni...
mengenai isu Crocs lg..

Fact ni yg wat aku mengeluh panjang...
"...Isu logo Crocs ni tak patut dijadikan isu. Ianya hanya mirip kepada kalimah Allah dan bukannya terang-terang ditulis kalimah ALLAH di atas tapak kasut itu. Setelah diubahsuai, barulah logo itu jadi mirip kalimah Allah. Tapi ianya tetap bukan kalimah Allah. Diulangi, hanya mirip! ...."

Yang ni lagi panjang aku mengeluh...haaaaaaaaih...
"..Mana timbulnya isu kita memijak kalimah Allah sedangkan apa yang ada ditapak kasut tersebut bukanlah kalimah Allah?"

Full blog pi sini > http://justkhai.com/blog/persepsi-aku-bagi-isu-logo-crocs/

Aku agak tak puas hati gak la kan..
So, aku pun search kat kamus dewan, ape maksud sebenar mirip tu....
Then aku jumpe..
Ini..
mirip = menyerupai benar; hampir sama
kalo tak tak caya...
pi sini > http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=mirip

Bile hampir sama or menyerupai benar..
agak2 brape % sama?
fikir..fikir....
misti 80%-90% kan...

Ermmmm....

Pape pun..
Sume terletak pada diri sendiri..
Tetbe teringat lak tagline 'Semanis Kurma' =)
Anda Buat Anda Dapat...

Yang tahu, dan dah sebarkan..alhamdulillah..
Anda jalankan tugas dengan baik...
Yang da tahu, dan berhati2 dan tinggalkan...
Alhamdulillah... =)
Yang tahu, tapi wat2 tak tau..dan anggap ia mirip...
Semoga Allah merahmati kalian....

Yang baik itu datang dari Allah, yang buruk + lemah tu dari saya...
Waallahualam..
=)
Renung2 kan selamat beramal....~

No comments:

Post a Comment