Aug 4, 2010

Masak Masak Bersama Mak

Fuhh..
Lame sudah tak masak2 ngan Mak..
Selalunye, weekend je ajak die makan luar...
Tapi semenjak die pi ceramah Dr psl pemakanan..
Mak asik cakap, makan kat umah je, tak elok makan luar..
Aku pun, "i'm follow..!!"

Aku tanya mak jumpe Dr ape? Dr Romzey ka?
Mak tak paham la tu..die tak kenal Dr Romzey tu sape..
Abang Udin dah golak2 je dengar..
Hihihi..

Malam tu..mak masak Ikan Jenahak 3 rase..
n Mak suh aku masak Sayur Campur Rebus..

Sekali..
Bile da dok dapur same2 ni...
kami anak beranak bergosip gispi laa...
pot pet pot pet...

Tengah aku masak sayur..
Mak tego..
"Ko letak sos tiram ke...tak sedap laa"
Aku jawab..
"Letak sos tiram la sedap.."

Pastu mase mak masak ikan lak..
Aku lak tego Mak..
"Mak gune sos ke..?"
"A'ah..Nape?" Mak tanya..
"Tak sedap la letak sos, gune cili tol2 lagi sedap..." aku jawab..
"Masak 3 rase gune sos la sedap..." Mak balas balik

Sekali bile pk balik...
Sebab tu kami due jarang masak same2..
Selalunye..aku masak sorg2..
Kalo Mak masak, aku tolong kemas2  n sediakan bahan je..

Lain orang lain care..hihihihi..
Pape pun masing2 masak sedap...
yeke...?
Mak je masak paling sedap...
Aku punye, aku je rase sedap....
orang lain pengsan kot..hahaha!

No comments:

Post a Comment