Oct 11, 2010

Bile Abg Udin jadi SURIRUMAHTANGGA sepenuh masa..

HOOOOO..
Saya sangat penat..penat n sangat penat...
Menguruskan hal rumah..
Omak eden tak do...poie Selayang..umah abang..

Bini abg udin kat umah mak nye..die nak nguruskan hal kawin kakak nye mggu ni..
Tinggal la aku n Abg Udin...

Semalam Abg Udin cuti..kate nye die tak sihat..
Tapi aku tgk sihat walafiat je...
Die jadi surirumah sepenuh mase la smlm...

Sampai je umah..
Agak berselerak di ruang tamu..tapi no hal..sikit punye...
Aku leh kemas...
Malam sikit..
Aku masuk dapur nak minum air.....

Masya Allah....!!!
Dapur mcm tongkang pecah.....!!
Ya Allah..!! ngurut dada aku..
Ngan telo nye pecah..pinggan tak basuh...
Aiyoooo...

Aku tny abg udin...
"Abg Udin nak msk ape ni?"
Die jawap, "Abg Udin nak masak nasi goreng mcm mak wat tu..tapi tak jadi..tak sedap.."

Hisshh..mcm berperang aku tgk dapur ni...
Aku pn ngemas...ngemas..
Rase sgt penat..
Sebab ptg smlm aku aerobik lg..
Tenaga hampir habis...
Tapi nak wat camne...terpakse la ngemas gak...

Tetbe terpk...
Camni kot rase penat si isteri yg berkerja...

No comments:

Post a Comment