Oct 11, 2010

Sebelum ngata orang, tgk diri sendiri..

Haaa..zaass tak entry aku yg nih?
Hahahaha..
Bukan aku nak cite orang ngata pasal aku..
tapi..
Orang lain yang ngata pasal orang lain...
Haaa....bzbody tak aku?
Hahaha..!!


Begini cerita nya..
Minggu lepas, dalam tren...
Aku perasan 2org perempuan dan salah sorg dari dorg tu  mcm penah ku lihat sblm ni..
Pk punye pk..
Yaaa..!! Junior aku ms skolah dulu..
Kakak nye kawan aku..
Terdetik dalam ati...

"Da besar n meninggi dak ni, lawa plak tu..dulu selebet je.."

Sampai je stesyen UKM, kami kuar dari tren...
dan ms tu aku terdengar dari mulot Junior aku tu cakap..

"Ape daaa pompuan tu, pakai legging, tapi bertudung..bla..bla..bla.."
Die ngomel2 kat kawan die...
(aku tak dengo sgt da, kne jalan laju...)
Tapi dalam ati aku....
"Huishh..dak ni dasat gak mulot die ni"

Tong tang tong tang...

Dan semalam......
Aku jumpe lagi die dalam tren...
Aku tgk die.."Wah baju die cantik..!! Pandai die match baju ngan tudung..."

Sampai je kat stesyen UKM, dan aku kat blakang die mase naik tangga...

Sekali....
Baju die pakai jarang daaa...sampai nmpk laa baju dalam nye...
Kaler purple gitu....

Mak aiii...terlintas dalam pikiran aku...
"Ni la org tua2 kate, paku sepah paku sepih, Mengata orang die yang lebih.."
(betol ka peribahasa ni..?)

Nauzubillah..sebelum kite nak cakap bukan2 pasal org, tengok diri kite dulu..kite pun belum cukup baik untuk nak bercerita pasal org...
Kadang2 aku pun 'ter'cenggitu gak..hahahaha..!!
'Ter' yee..

Cik Shida, Burok beno rupenye kalo perangai kome cenggitu....
Kurangkan Gosip Gispi, Tingkat kan motivasi n prestasi...
Chaiyokk!!

1 comment:

  1. Bravo... to you... for not retaliate and stoop to their level...

    ReplyDelete