Feb 28, 2011

Kisah Tido atas Kotak

Jam da kul10 mlm..
Biase nye budak2 akan serabut nak balik..
Tak gheti dok diam, berlari sana sini..
Aku pun..

Aku : Meh meh sape nak dengar cikgu cite tdo atas kotak??
Budak2 : Saya! Saya nak dengar! (Dorang pn dok keliling aku)

Aku : Pada suatu hari, Cikgu ternampak seorg lelaki tdo atas kotak, badan mengigil..Kesian Cikgu tengok..Cikgu tanya die, sape name, name die Ahmad..Cikgu tanya lagi nape Ahmad leh jadi camni? Ahmad pun cite kat cikgu segala2nya..Nak tau sbb ape..??
Budak2: Nak!!

Aku : Ahmad cakap, masa sekolah dulu die malas belajar, banyak main..bile cikgu suh wat latihan je, Ahmad leh ckp kat cikgu "Alaaaa.." "Penat laaa"...Mase belaja mane leh cakap camtu..Pastu dekat kelas die suke main panjat tangga, pastu kaki die patah..Bile kaki die patah, belajar pn tak pandai, takde sape pun suke die..die pn tido atas kotak..menangis sorg2 sbb tak sape peduli kan die.. (Actually yg ckp "alaaa" "Penat laa" dak2 tu gak..aku saje psiko n kenakan budak2 tu..haha..yg panjat tangga pn ade sorg budak tu..) Sedih tak cite Ahmad? Sape nak tdo atas kotak? Sape nak belajar mls2? 
Budak2 : Saya taknak tdo atas kotak..saya nak tdo dalam aircond..

Aku : Wokey la...Irfan, kalo cikgu suh wat kije skang...Irfan nak ckp "Alaaaa.." x?
Irfan : Tak Nak cikgu..
Aku : Kalo cikgu suh Irfan wat kije skang, Irfan nak tak?
Irfan : Nak Cikgu..(sambil kuarkan buku dari beg)
Aku : Eh, takpe2...da nak balik pun..Esok kne rajin2 ye..kalo malas, tdo atas kotak..

Aku da bantai gelak...
Haih..budak2 ni...
Hilang penat aku layan budak2 ni... =)



 Ni sebahagian..yg lain kat meja lain...

No comments:

Post a Comment