Mar 9, 2011

M.I.M.P.I

Pada suatu malam yg indah..
ZzzzZZZzzzz

***
**
*
Aku mendapat perkhabaran bahawa Israel akan menyerang Malaysia...
Dup dap dup dap..
Terasa gerun..
Aku yang takde kne ngena ni, tetbe pk ape strategi yg perlu lakukan utk selamatkan diri & rakyat Malaysia...
Abg aku, yg tetba gak..mengarahkan orang ramai membuat kubu pertahanan di bawah tanah..
Tup tup tup..
Kejap je..Kubu bawah tanah siap...
Perasaan aku ketika itu, hanya tuhan je yg tahu..
Serius..takut sangat..!
Sepasukan tentera Malaysia mengelilingi kubu...
Orang dalam kubu..
Selawat kuat2...
Laungan ALLAHUAKBAR bertalu talu...
Semua orang dalam ketakutan..
Dalam kekalutan..aku ternampak kelibat Yang diPertuan Agong n Permaisuri masuk dalam kubu..
Bukan mereka je..
Sultan2 lain pn ade berkumpul...
Pergh...mase tu da tak kire pangkat, keturunan..hilang sume..
Masing2 bersatu n beramai - ramai selawat...
Perasaan takut..YA..mmg sangat takut..
Tapi dalam ms yg sama, kami sume bersedia utk berperang...
Benteng kami hanya, SELAWAT & ALLAHUAKBAR
Sedang bersungguh2 berselawat.............

***
**
*

"Allahu Akbar..."
Tetba terpancul dari mulut aku sebaik terjaga dari tdo...
Berpeluh satu badan..
Tengok jam kul 2.35 pagi..
Oh, aku tertdo depan tv..
TV masih terbuka dengan cenel HISTORY
Kebetulan..
Mase tu ade documentari pasal orang Amerika serang Iraq..

Tersengeh aku sorang2..
Kuat tol aura cite tu, sampai leh masuk dalam mimpi aku...

Tapi...
Aku masih lagi teringat2kan mimpi mlm td, masih lagi takut dan berdebar2...
Tak dapat bayangkan...
Jika ia betol2 terjadi di negara kita...
Sudah sedia kah kita?
Cukupkah benteng kita?
Mampu kah hanya selawat n laungan Allahuakbar dapat membantu kita, sedangkan dalam kehidupan seharian, kita mengabaikan pegangan sunnah & Quran?
Hurmm..
Utk renungan kita bersama...

No comments:

Post a Comment