Jun 19, 2011

Mulut jahat hati baik, Mulut baik hati jahat...mana pilihan anda?

Aku terbaca kat salah sorang blogger yang wat entry ni...
Pilihan si blogger itu, die lebih rela jadi 'mulut jahat hati baik'..
Tetbe aku terfikir..
Nape die takde wat pilihan "mulut baik hati baik".......?

Soalan diatas juga aku penah aju kan pada seseorang yang digelar sebagai USTAZ..
Tadaaa..
Terbuka kisah lama..
Bukan untuk mengungkit or memburukkan..
Tapi sekadar renungan...

Kisahnya dimana, si Ustaz yang diamanahkan utk menjaga soalan2 dan jawapan2 exam, telah memberi soalan n jwpn bocor kepada student2 yang rajin ke surau...
Dan ketika itu, aku la yang menentang hebat sehingga Ustaz itu face to face dgn aku..
Dia tanya, "Antara org yang rajin g surau n dpt soalan bocor dgn org yang tak g surau n tak dpt soalan bocor, mane yang baik?
Erkk..
Aku tanya die..nape takde pilihan "orang yang rajin g surau n berusaha sendiri.."..?
Pong pang pong pang...(masa tu aku da mls nak berdebat2 ngan die pas die tny soalan cam diatas..da rase buang mase)
Last...aku hanya ckp..
"Time kasih ustaz, saya yakin ilmu yg sy dapat hari ini adalah hasil dari usaha sy sendiri..Berkat itu penting.."
Dan terbukti sedikit demi sedikit sehingga hari ini..
Alhamdulillah.. =)

Berbalik pada cite si blogger tu..
Aku teringat kata kata Ustazah Bahyah  tentang isu ni..
Ustazah kata, "Percakapan melambangkan hati dan keperibadian kita"
Jadi..
Jom kite sama2 renungkan dan transformkan ke arah yg lebih baik.. =)


No comments:

Post a Comment